خبر فوری

کدام کشورها برای مهاجرت کاری مناسب هستند

کدام کشورها برای مهاجرت کاری مناسب هستند

 

مهاجرت با هدف های مختلف تحصیلی کاری، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی صورت می‌گیرد. امروزه افراد زیادی در تکاپوی مهاجرت کاری به کشورهای مختلف می باشند. مهاجرت به کشورهای دیگر، سبب برآورده شدن نیازهای مالی فرد می شود. برای انتخاب مقصد مناسب به منظور مهاجرت، ابتدا شرایط کاری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشورها را باهم مقایسه می‌کنند.

مهاجرت کاری، سفری پرسود! امروزه نیازهای اساسی انسان از خوراک، پوشاک و مسکن فراتر رفته اند. این نیازها گسترش پیدا کرده و به انواع گوناگون مبدل شده اند. کار مناسب یکی از نیازهای امروز بشر برای فراهم نمودن نیازهایش می باشد. عدم وجود شرایط زندگی مناسب و کار مناسب سبب مهاجرت افراد به کشورهای دیگر می‌شود.

شرایطی چون بازار کار، میزان درآمد، نحوه ی دریافت ویزا، نحوه ی دریافت اقامت کوتاه مدت و بلند مدت، شرایط اقامت افراد خانواده، زبان و فرهنگ کشور مقصد در انتخاب فرد مهاجر مؤثر می باشند.

بهترین کشورهای هدف مهاجرت کاری

بهترین کشورهای هدف مهاجرت کاری، دارای شرایط مناسب مهاجرت مانند اخذ ویزای آسان، بازار کار مناسب، تنوع بازار کار، درآمد بالا و مناسب، سطح کیفیت رفاهی و آسایشی مناسب، امکان اخذ اقامت موقت و دائم، امکان پذیرش خانواده و سطح مناسب هزینه های زندگی می باشند. کانادا، آلمان، قبرس، انگلستان، استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، استونی، نروژ، تایوان و کشورهای حوزه ی خلیج فارس، از کشورهای مقصد مهاجرت شغلی مناسب می باشند.

کانادا،اولین مقصد برای اقامت کردن

کانادا از بهترین کشورهای هدف مهاجرت کاری می باشد. کشور کانادا هر ساله جزء کشورهای برتر جهان در زمینه ی رفاه اجتماعی، وضعیت آموزشی، امنیت شهروندان، رشد اقتصادی، تورم اقتصادی منفی، وضعیت بهداشت مناسب، امید به زندگی و… قرار می گیرد. موارد ذکر شده، از نکات قابل توجه در مهاجرت شغلی می باشند.

توئیت وزیر رفاه کانادا آقای مارکو مندچینو مبنی بر اجرای برنامه ی پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر در کشور کانادا، نشان دهنده بستر مناسب کانادا برای پذیرش مهاجران می باشد. اخذ ویزا و اقامت کاری در کانادا به دو روش اصلی اسکیل ورکر و جاب آفر انجام می‌شود.

در روش اسکیل ورکر ، فرد از طریق اکسپرس اینتری، رزومه و درخواست کار خود را ارسال می نماید و در صورت تأیید، مراحل اخذ ویزا را انجام می‌دهد. در جاب آفر، فرد با بررسی بازار کار کانادا و شغل های مورد نیاز آن کشور، رزومه ی کاری خود را به شرکت ها و برنامه های کاریابی ارسال می‌کند. کانادا با داشتن شرایط زیر، مقصدی مناسب برای مهاجران خواهان کار می باشد.

• کانادا کشوری وسیع با تراکم جمعیت پایین مبنی بر 38 میلیون نفر می باشد که اغلب زمین های آن خالی از سکنه می باشند و قابل استفاده هستند.

• بازار کار گسترده در زمینه های تخصصی، مدیریتی، فنی، مهندسی، ساخت و ساز، اقتصادی و بازرگانی

• رفاه اجتماعی بالا برای شهروندان و مهاجران

• در صورت اخذ اقامت توسط فرد پذیرفته شده، به خانواده ی وی نیز اقامت کانادا تعلق می‌گیرد.

شرایط پذیرش افراد متقاضی کار در کانادا شامل؛ مهارت در زبان انگلیسی و ارائه ی مدرک آیلتس، عدم سوء پیشینه، مدرک تحصیلی مرتبط با شغل، تمکن مالی در مدت اقامت در کانادا، سن بالای 18 سال و کمتر از 45 سال و کسب نمره ی مناسب در کارگزینی می باشند.

استرالیا،یکی از کشورهای مقصد برای کار و مهاجرت

کشور استرالیا کشوری واقع در اقیانوسيه است. این کشور با وضعیت اقتصادی پیشرفته، مقصد مهاجرت کاری بسیاری از جوانان متخصص و فعال می باشد. زیرساخت های مناسب به منظور آموزش مهارت، بکارگیری نیروی کار متخصص و کارشناسان در این کشور موجب مهاجرت افراد بسیاری می باشد. تنوع در انواع ویزای آموزشی و کاری سبب رضایت مهاجران می شود.

ویزای نیروی کار برگزیده از سوی کارفرما، ویزای نیروی متخصص برگزیده، ویزای طرح پشتیبانی مالی منطقه ای، ویزای موقت افراد فارغ التحصیل، ویزای موقت آموزش مهارت، ویزای نیروی کار متخصص و مستقل، ویزای موقت نیروی کار متخصص و… تنها بخشی از انواع ویزا های موقت و دائم استرالیا می باشند که هر کدام دارای کد مخصوص و شرایط خاصی می باشند. اغلب شرایط اصلی ویزا های ذکر شده،شامل موارد زیر می باشد.

• تسلط به زبان انگلیسی و کسب نمره ی مناسب در آیلتس و تافل

• تخصص، مهارت و سابقه ی کاری

• سن مناسب و زیر 50 سال

• عدم سوء پیشینه

• تمکن مالی مناسب

کاریابی در استرالیا توسط شبکه های خدماتی و سایت های کاریابی صورت می پذیرد.

آلمان، مقصد صنعتی برای کار و اقامت

آلمان یکی از کشورهای صنعتی و مطرح اروپایی است که مقصد مهاجرت کاری افراد بسیاری می باشد. این کشور قدرتمند در قلب اروپا قرار دارد و عضو اتحادیه ی اروپا است. وضعیت اقتصادی روبه رشد، تورم پایین، نرخ بیکاری پایین و جمعیت پیر، این کشور را به یکی از مقصدهای مهاجرت کاری تبدیل کرده است. مهاجرت به آلمان به روش های مختلف قابل انجام است.

بسیاری از افراد خارجی با هدف کاریابی به این کشور مهاجرت می کنند. ویزای کار آلمان یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد. کشور آلمان بازار کار عالی و گسترده ای دارد، به طوری که در حوزه های مهندسی صنعتی،مهندسی IT, مهندسی خودرو سازی، مهندسی مخابرات، مهندسی مکانیک، رشته های تکنولوژی، رشته های پرستاری، مشاغل ساخت و ساز و ارائه دهنده ی خدمات به نیروی کار نیاز دارد.

به سه روش می توان ویزای کار این کشور را دریافت نمود. ویزای موقت کاریابی، دعوتنامه ی شغلی و بلو کارت یا کارت آبی از روش های مهاجرت به آلمان می باشند. ویزای موقت کاری در آلمان، نیازمند مدارک زیر می باشد.

• مدرک کارشناسی و مدارج بالاتر از دانشگاه های معتبر

• سن قانونی فرد متقاضی یکی از شرایط مهم می باشد.

• پاسپورت معتبر

• فعالیت در زمینه ی مرتبط با مدرک تحصیلی

• ارائه ی مدارک مناسب جهت اثبات تمکن مالی در مدت اقامت

• ارائه ی برنامه ریزی بلند مدت

قبرس شمالی،بهترین جزیره در راستای هدف مهاجرت کاری

قبرس جزیره ای زیبا واقع در دریای مدیترانه است که قبرس شمالی مقصدی برای مهاجرت کاری ساکنین کشورهای اروپا و خاورمیانه می باشد. این جزیره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که بخش شمالی تحت حکومت ترکیه و بخش جنوبی تحت حکومت یونان می باشد.

رشد اقتصادی این کشور در سال‌های اخیر سبب ایجاد بازار کار گسترده، رونق کسب و کارها و جذب نیروی کار و سرمایه گذاری شده است ورود به قبرس شمالی برای مردم ایران، کشورهای اتحادیه ی اروپا و سایر کشورهایی که سفارتخانه ی فعال در آنجا دارند، بدون ویزا امکان پذیر است.

درباره modir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code